PIXAR IN A BOX MATEMATİĞİ GERÇEK ANİMASYON KULLANARAK ÖĞRETİR

0
4940

Bu yazıda öğrencilerin okulda öğrendiği matematiği kullanarak animasyon hazırlarken ortaya çıkan teknik sorunlara çözüm üretmelerini sağlayan PIXAR IN A BOX anlatılmıştır. Örnek bir matematik dersine bu linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Pixar kıdemli bilim adamı Tony DeRose animatörlerin çözemediği bir problem ile karşılaştı – yaşlı bir adamın elinin görünüşü nasıl yapılır. 1998′ di ve “Geri’ s Game” adlı kısa film üzerinde çalışıyordu. DeRose’ un kemikli yüzeyi pürüzsüz görünen ve ekrandaki gibi bir cilde sahip el modelinin nasıl yapıldığını anlaması gerekiyordu. Bunu yapmak için ağırlıklı ortalamayı kullanarak bir algoritma geliştirdi ve bu da ona 2006’da Bilim ve Teknik Akademi Ödülü’ nü (Scientific and Technical Academic Award) kazandırdı.

Pixar ortaya çıkan tekniksel sorunları çözerek sanatçıların, tasarımcıların ve yazarların filmlerde çeşitli hareket ve hisleri oluşturmalarını sağlıyor. Şimdi şirket öğrencilere okulda öğrendikleri matematik ve fenin Pixar animasyonlarıyla nasıl uygulandığını göstermek amacıyla DeRose’ un yüzey tasvirinin keşfi gibi örnekleri kullanmak için  Khan Akademi (Khan Academy) ile birleşiyor.

Khan Akademi en çok öğrencilerin kavramları daha iyi anlaması ve alıştırmalar yapması için çeşitli müfredat konularını açıklayan modüler videoları ile bilinir. Ama videolu dersler aracılığı ile çok sayıda kişiye ulaşmaya çalışan diğer gruplar gibi Khan Akademi’ nin içeriğini üretenler de bir çok insanın başından sonuna kadar izlemeyi kısmen de olsa bıraktığını keşfetti.

robot-parts-1440x810

Kombinasyon dersinde sadece bir kaç parçayla animatörleri kullanarak kaç tane robot çeşidi yapılabileceği gösteriliyor (Pixar in a Box)

Pixar, dağıtım ortağı aramaya başladığında, Khan Akademi içerik üreticisi Brit Cruise’ yi şimdi PIXAR In A BOX olarak bilinen bu ortaklık fikri çok heyecanlandırmıştı çünkü PIXAR In A Box insanların içeriğe daha uzun süre ilgi duymasının sağlayabilirdi.

Cruise, “Bizim kesiştiğimiz nokta insanları çekme ihtiyacıydı” diyor. “Daha iyisini yapmak istedim, ama bunun için köklü bir değişim gerekiyordu.”

The Pixar In A Box dersleri animatörlerin karşılaştığı bir problem ile başlar ve bu noktada matematiği derste kullanmaya başlarlar. Videoların her birinde gerçek Pixar animatörleri tekniksel bir problemi açıklar ve öğrenciler problemi daha iyi anlamak için etkileşimli parçalar ile deney yapmaya başlarlar. Video da problemin içerdiği matematiğin gittikçe daha açık bir şekilde açıklaması yapılır ve sonuna kadar öğrenci Pixar’ da karşılaşılan problemleri çözmek için hesaplamalar yapar.

Örneğin, karakter modelleme dersinde, DeRose’ un öncüsü olduğu yüzey tasviri çalışmasında öğrenciler ağırlıklı ortalamayı öğrenirler. Bir animatör De Rose’ un karşılaştığı problemi anlatır ve sonra öğrenciler 2 boyutlu ve 3 boyutlu şekiller ile oynama fırsatını elde eder, iki yerin ortasındaki noktayı oluşturmak için farklı fonksiyonları kullanır ve onları şekli düzleştirecek şekilde hareket ettirir.Oynarken işi derinlemesine öğreniyorlar.

Dersler cildi daha gerçekçi göstermek için gereken düzleştirme etkisini oluştururken ağırlıklı ortalamanın neden kullanıldığını açıklayarak devam eder. Öğrenciler önceden kullandıkları aracın aynısına geri dönerler ve arkasındaki matematiği açığa çıkarırlar. Bu durumda kullanılan matematik sadece cebirdir.

Crusie, “Öğrencilerin daha fazla etkileşimli ve sezgiye dayalı dersler yapıyorlar” diyor. “Sadece hesaplamıyorlar”.

Cruise aynı zamanda ders videolarını geliştirmek için el becerisine dayalı aktiviteleri de ekleme üzerine çalışıyor. Şu anda 12 modülden sadece ikisi etkileşimli dersi içeriyor ama Cruise daha ucuz materyaller ile 40 dk da kolayca yapılabilecek diğer dersleri oluşturmak için öğretmenler ile çalışıyor.

Cruise “Gerçekten matematik ve sanatı kesiştirmeye çalışıyoruz ve el becerisine dayalı aktivitelerde bunun iyi bir şekilde yapıldığını çok sık göremezsiniz” diyor. El becerisine dayalı aktiviteler sanatsal elementlerin ve matematik kavramların ikisini birden biraz daha ileriye götürür ve bilgiyi daha karmaşık durumlara uygulayarak öğrencileri zorlar.

Vurgunun sanat üzerine olması bir tesadüf değil. Ders videoları sadece matematik konuları üzerineyken Pixar In A Box üreticileri şimdi bilim dersleri (bilgisayar bilimi başta olmak üzere) üzerine çalışıyor ve Pixar’ ın işinin beşeri bilimler tarafı için diğer videoları yapmayı umuyorlar.

Pixar çalışanlarını öğrenmeyi bırakmamaları için teşvik eden dahili bölüm olan Pixar Üniversitesi’ nin yöneticisi Elyse Klaidman “Pixar’ da sanat ve teknoloji el ele gidiyor” diyor. Okulda matematik ve fen tamamen beşeri bilimlerden ayrılmış gibi görünüyor, ama Pixar’ da yazarlar, sanatçılar ve heykeltraşlar fikirlerin nasıl animasyona çevrileceğini anlamak için DeRose gibi bilgisayar bilimcileriyle beraber çalışmayı kendilerine görev edinmeliler.

Klaidman hikayelerin yaratıcı taleplerinin stüdyoların bu fikirleri kullanmasına yardımcı olan tekniksel yenilikleri getirdiğini söyledi ama çoğu kez olduğu gibi yeni bir tekniksel yenilik yazarları ve sanatçıları yeni şeyler hayal etmeleri için teşvik edecek.

Kleman “Yaptığımız bu iş için önemli olan iki taraf arasındaki karşılıklı etkileşimdir” diyor.

Pixar In A Box videoları izleyenleri Pixar’ ın düyasının, gerçek çalışanların ofislerinin ve stüdyolarının içine götürüyor. Ve çocuklar içerideki bu hissi seviyorlar. Kleidman “8. sınıflarda fark ettiğimiz şeylerden biri Pixar’ ın özelliğinin daha fazlası için öğrencilerin aç oldukları” dedi.

offices-800x450

Pixar çocukların asla aklına getiremeyeceği kariyerlerin arkasındaki insanları gösteriyor. Çocuklar gerçek Pixar çalışanlarıyla bir araya gelmekten, onların kim olduklarını ve nerede çalıştıklarını öğrenmekten zevk aldılar. Bu geribildirim içerik üreticilerini videoların sonuna izleyenlerin Pixar mesleğinin arka planını ve nasıl işe alındıklarını öğreneceği “Bizi Tanıyın” bölümü        The Pixar In A Box videoların Pixar’ da eklemelerine yol açtı. Bu röportajlarda yer alan          çalışmanın nasıl bir şey olduğunu           insanlar dünyanın çeşitli yerlerindeler bu da                kısaca gösteriyor. Orman’ daymışınız çocukların onları çeşitli işlerde görebilmelerini            gibi hissettiren ofisi görebilirsiniz. sağlıyor.

Pixar In A Box dersleri bazı öğretmenleri heyecanlandırırken bir devlet okulunda öğrenci olmayan bireysel kullanıcılar için hiçbir değeri yok. Cruise videoların daha gerçekçi olmasını sağlamak için Pixar’ ın çözdüğü gerçek tekniksel problemlerden başlamayı istedikleri konusuda netti. Pixar bu problemlerin arkasındaki matematiği çözdü ve açıkladı. Tüm problemlerin Common Core ile açık bir şekilde  bağlantısı yok ama bazı problemlerin var. Her modülün uygulanabilir olduğu dersleri Common Core Standardları’ na göre planlayan ders rehberi var.

Bu videolar insanların haz almasını sağlamak için. İnsanlardan öğrenen olmalarının yanısıra yaratıcı olmalarını istiyor ve kullanıcıların online derslerini bitirmeleri için onları teşvik ediyor. Cruise ders videolarını öğretmenlerin ev ödevi olarak da vermelerini umduğunu söyledi. Böylece ders saati el becerisine dayalı aktiviteler ve daha derine inmek için kullanılabilir.

Cruise “dürüstçe bu evreye kadar öğrenmeye hiç başlamadığınızı söyleyebilirim” diyor. “Ben el becerilerini kullanarak öğrenmenin büyük destekçisiyim”.

Tüm materyaller ücretsiz ve ilk dersler tüm yaşlar için uygun. Devamında gelen dersler ise sınıf seviyelerine göre ayrılıyor ve 4. sınıftan lise düzeyine kadar dersler var.

vexrobotics

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.